06 February 2013

TAMAT PRATIKAL.....


Assalammualaikum 
OOOppppsss lama dah aku duk umah ni tp sekarang baru de masa nak on9 ni....
biase la menghabiskan masa dan membz kan diri dengan family....
walaupun dah lama cite ni tp aku nak cite gak...
korang kene baca juga kalau tak aku jerit sekuat hari hahhahhaha cam tu pun boleh ke???????
boleh je kalau aku la kan...
ni semua terjadi waktu-waktu atau sejelasnya minggu akhir-akhir aku pratikal kat Breadtime Bakery..
hari apa aku tak ingat tapi dalam minggu tu juga la...
aku dah la balik keje mmg la lambat nampak tak pekerja cemerlang kat situ..
dengan jelasnya ada yang kata aku ni bodek chef lebih...
OOooppppsss sapa yang beranggapan cam tu salah ok...aku buat aku je yang disuruh je ok...
adat la dah pun nama nya aku pratikal je kat situ so faham-faham je la ok...
pape pun bos, chef n staff yang lain mmg baik selama 5 bulan aku pratikal kat situ diorg tersgt2 lah baik....
eh aku ni dah melalut lak..
ok ari tu aku balik keje so aku balik mesti aku tgk tingkap bilik aku tu sebelum nak buka pintu umah...
bukan ape bila bilik aku gelap maknenya budak bilik aku x de la..
klu terang bederang yang teramatlah sgt tu dia ade la ....
tgh stdy la ape la .....
ok aku tgk terang je bilik aku bermakna aida ada kat bilik....
biase la klu aku balik je mesti aku cite ape yang terjadi kat kedai tu...
saja luahkan perasaan la konon nye...
klu aida x de mesti budak umah aku yang lain menjadi mangsa aku..
 kne dengar aku punye mulut yang klu dah ckap x reti kan STOP!!! ok
aku nak je buka pintu bilik la... terkunci ...
lama tu aisa buka la pintu bili sambil tersenyum2 (pelek jap)..
so bile aku tgk je kat atas biase aku letak leptop aku ni...so aku nmpak ni...
OOOOoooo yes ade coklat la hehheh suke sgt2..
tq aida...x pernah dapat member bilik tersgt2 la sweet cam dia tau....


ha coklat ni la yang aida bagi ha...tlg jeles ok..


ni ari-ari last aku bekerjasama dengan salma....
windu keje dengan dia sebab dia sgt la cekap dan pandai dari aku ok....
jgn pandang redah dengan dia tau....


pavlova buah akhirnya akku dapat buat juga tp dengan bantuan chef amri la...
klu wat sendiri mau xkan jadi sampai la keosokan harinya....


Haaaaaaaaaaaaa ternga-ngah jap..
minggu terakhir aku dapat hasilkan kek ni cam biase 
dengan bantuan dengan salma dan juga chef..
tanpa bantuan diorg yang lagi arif x kan jadi kek la kan.....
kek ni nak dihantar ke johor ok


bertarikh 25 JANUARI 2013
adalah tarikh akhir aku sebagai budak Pratikal di Breadtime Bakery
tapi pada ari rabu bos ade wat jamuan kecil-kecilan je..
 untuk aku dan juga untuk salma dan bety sbb diaorg dah nak berhenti keje
 sbb dapat peluang keje yang lagi baik...
hari jumaat tu time aku tgh mkn cam biase la...
Tup..tup azizi datang bagi bunga....
aku igt bunga tu dari dia rupa nya ade org yang kirim kat dia..
pape pun tq ae kepada yang memberi bunga ni...
jadi mlm tu budak semua dah balik so kat kaunter x de org so aku la tlg jaga sampai kul 9 mlm
dah kul 9 tu aku nak balik tapi tak leh la sbb dekat bangi ujan lebat so aku duk kat kedai la sambil2 tu wat keje tolong chef wat kek...sambil mkn burga budak ramly bagi tq ae..dapat mkn burga free..(chef jeles)
sampai la kul 11.30...aku tak perasan dah lewat..so aku pun siap2 nak balik keje ni....chef menjerit...
ok dia menjerit cam ni...

                chef  :"woi..jupe ade org bagi coklat kat ko..coklat tu ade kat surau g la ambik...."
                 aku  :"ha coklat ??? sapa bagi?? la dalam plastik tu coklat ke besarnya ??"
                chef  :"ambik je la dah ade org bagi..
                 aku  :"tak nak la...sbb tak tau sapa bagi"
                chef  :"ambik la tak baik la dah org bagi "
                 aku  :"ok tq....t tlg bg tau kat org tu tq ae...sy suke sgt.."
                chef  :"ok (sambil wat muka senyum lebar)"

ha coklat kat atas tu la yang akku dapat...
dia igt aku tak tau ke coklat tu dia yang bagi sebenarnya....
sebab aku dah perasan dari pagi dia bwk beg plastik tu...datang keje awal lagi tau....
pape pun tq ae....tak kan aku lupe ape yang terjadi huhhu happy sgt....


No comments:

Post a Comment

sekarang suriani akan balas message dengan berbesar hati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

meningkat usia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers