21 September 2012

mcm-mcm yang berlaku...


Assalammualaikum...
ai lama rasanya x update blog ni...pas raya ari tu bz sgt...
dengan siap untuk pratikal bulan 9 ni ka...so kena la siap ape yang patut..
seminggu sebelum dan mula pratikal aku dah pening nak mencari umah nasib  dengan pertolongan kawan aku yang keje kat bangi dengan tempat pratikal aku....3 hari sebelum mula pratikal aku pergi tengok umah sewa dulu jauh ke tak...tp ok la sewa pun ok...org dalam umah pun ok gak..
aku pratikal bukan  sekejap lak tu selama 5 bulan lama gak la aku bertapa kat bangi yang aku x tau nak kemana atau nak jalan kuar beli barang kat ne....
pas aku angkat barang kat umah sewa..sehari sebelum nak mula alam baru aku ni...
dapat msg dari bos kedai tu...

bos : salam esok awk berdua mula masuk keje jam 9 pagi...
sementara nak tunggu chef sampai awk kne kemaskan kawasan pastri ok....
aku : w'salam ok.

dapat je msg tu..aku terus tidur..bangu je pagi soknya g kat kedai tu...
jmp la dengan pekerja kat situ namnya salma yang baru mula keje pada hari sama aku mendaftar untuk mulakan pratikal aku ni...nasib ada teman so x de la rasa kekok lak kan...
pas kemas tempat pastri kiteorg diajar mcm2....termasuk nak wat buat benda ni....




frut tart kot nama dia hehhe aku pun dah lupe...pagi tu ada tempahan...so kne buat banyak...


pastu kne wat blueberry tart cheese...sedap gak la....



pastu belajar hiaskan kek ni Oooopppss...aku lupe lak nama kek ni ape....
x pe sok aku taye bos ape nama kek ni ok


dalam seminggu kiteorg belajar mcm2...termasuk la wat kek rainbow ni..
kek ni ade 7 warna ta...setiap warna ade perasanya....




dalam seminggu 4 hing 5 kali wat kek rainbow ni tau...aku ngn salma hampir nak pengsan wat kek ni...



pada 18/9/2012 kami pergi buat jualan dekat UPM...
jd ini adalah produk yang kami jual x banyak pun....


senyum sokmo cik salma...seronok dia meniaga ari tu jualan ok gak la laris juga...



ha ni dia cik salma rakan sekerja aku...bahagian pastri...



ha ni baru je lagi x sampai sehari pic ni...jam 4 ptg kiterorg wat kek rainbow g....tp untuk 2 kg 'ok....



sekarang untuk meletakan perwarna dahn perasa pada setiap kek...



ok ni juga produk yang ada...memang laris sungguh makanan ni tau...
siap wat tempahan beratus2 ....


kek ni bos aku yang buat cantikan....sapa nak wat tempahan sila datang kedai...



ni la kedai yang aku cakap tu...dekat bangi seksyen 9 ok....
apa2 boleh bertanya ye...

No comments:

Post a Comment

sekarang suriani akan balas message dengan berbesar hati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

meningkat usia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers