05 June 2012

mewujudkan sendiri..


Assalammualaikum


Ai bersemangat sungguh aku pagi nak pergi bersenam pagi jam 7...
gegarkan semua katil-katil dalam bilik aku mengejut kekwn aku untuk bangun senaman pagi…siap-siap aku dengan pe’a (nama samaran) terus turun kepadang yang luas ….
ari ni senaman sekejap je sampai kul 8 je cukup la 10 pusingan aku wat sambil tergela-gelak ngn budak-budak ni…siap main baling dan campak-campak kasut…..
Dah penat naik bilik rehat jap mandi-mandi nak siap g kelas pulak….
cik hidayah semala kelas kul 10 (dengan perasaan gembira kelas lambat) tup..tup… 
kul 9 td dapat call opis cik kata kelas kul 9.30..

Mahu tak jadi huru-hara nak bersiap kekelas nasib kelas 
kat bawah je berusaha siap awal la…
Mula je kelas mata dah rasa ngantok cam de benda berat tergantung kat mata aku ni, nak buka mmg tak boleh la…cik bagi nota bace pas tu terus exam…OOpppsss….
dapat markah cam x puas hati..x pea de lagi 2 modul untuk dapat markah yg terbaik mungkin sehingga khamis ni….doakan saya…

Kelas petang pulak kene wat keje…
siap warne-warne cam waktu sekolah rendah lak..kne wat graf la..
4 graf kne siap dalam masa I jam setegah…...akhirnya siap juga malas nak pikir lagi bila dah balik bilik cz petang ni aku nak g mydin mall Melaka…
cari barang dapur nak masak….
Siap je terus g….farah kata lapor so bile dah lapor nafsu nak makan berleluasa sehingga terus tak pikir pe makan dan makan sampai kenyang kat tasik je pun…aspa, adik , farah, nana, pe’a..pun lapor kerana tegahari tadi diorg tak makan…
cz nafsu tido waktu tghari lebih kuat dari nafsu makan….
pas makn terus ke mydin nyaris-nyaris aku dengan nana nak kene langgar kete….
syukur allah syg kami lagi….sampai mydin…cuci mata kejap dah puas ati baru cari barang dapur..dgn pe’a teringat adik aku kat umah bile nak beli barang suke menyentuh semua barang yang ade kat dalam mydin..
time tgh cari ikan dengan ayam boleh dia buat perangai sengal dia..
buat main ikat kat situ…mahu tak semua orang yang ade kat situ pandang dia..
Dia buat muka slamber je….aku ape boleh buat gelak cam org gile la ye la dah besar leh pula ikan tu dibuat main…main punya main ikan tu terjatuh…Oopppsss.. 
slamber je dia bla cam tu je gile la dia tu…dah pnt balik la bilik..igt sampai tu je terus mandi nak tido…x leh tido juga la budak-budak nil eh buka movie…
pe g aku pun tumpang sekaki tgk la…syok juga la…
dah lama tak rasa happy berasa di satu bilik tgk cerita, gelak, makan,  tido  sama-sama ….


Selalu happy saja….
Kita yang menwujudkan suasana itu….


No comments:

Post a Comment

sekarang suriani akan balas message dengan berbesar hati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

meningkat usia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers